Multiplex Funray

Ve službě od července 2018

Parametry a výbava: rozpětí 2000mm, délka 1230mm, hmotnost 1790g, plocha křídla 40 dm2, funkce S, V, M, K(2), F(2), baterie LiPo 3S1P 3500mAh anebo 4S1P 2800mAh, Rx FrSky D8R-II plus, motory FOXY G2 C2826-900kV, vrtule sklopka Aeronaut 12x6.5, regulátor FOXY R-65SB, serva 6x KST DS113MG, Vario

Funray je v mém hangáru nástupcem Easyglidera Pro, kterého jsem po letech věrné služby prodal. Sháněl jsem něco trošku živějšího a rychlejšího, než je pomalý autobus Easyglider. Chtěl jsem něco, s čím budu moci občasně svahovat, co zvládne termiku a co bude umět i rychle létat. Výrobce Multiplex byl sice preferovaný, ale nikoli podmínkou. Padl jsem na něj více méně náhodou a do dvou týdnů jsem ho měl doma. Můj Funray je z druhé ruky, byl ale ve skvělé kondici a již vybavený vcelku kvalitními komponenty.

Funray létá to jako všechno od Multiplexu - způsobně a nezáludně. Křídlo má čtyři serva, skvěle mohu mixovat, co se mi zamane. Mám vyzkoušeno, že se udrží v termice, zvládá akrobacii, se zvoleným pohonem je svižný a stoupá kolmo k obloze. Není pro mě problém, abych na tři minuty motorového letu vydržel 25 minut ve vzduchu. Má velmi široký rozsah rychlostí. Umí se pomaloučku poflakovat po obloze, ale ani střemhlavý let k zemi ho nerozhází a při vybrání skoro vůbec nemává křídly.

Technické provedení je na úrovni. Uvítal jsem oplastované náběžky jak na VOP tak na křídlech. Elapor, z něhož je Funray vyroben, je v tomto případě jakoby tužší a hustší. To dává letounu skvělou pevnost. Křídla mají integrované MPX konektory a spojením křídel se propojí i konektory. Zajištění křídel se realizuje v kabině jedním čepem. Výškovka je odnímatelná, usnadňuje to transport. V kabině je spousta prostoru na baterie, ale i na případnou další elektroniku (u mě vario). K pohonu používám buď tříčlánky 3300 nebo 3500mAh, případně i čtyřčlánek 2800mAh, to je pak pěkná jízda směrem k nebesům. Všchny baterie mi vycházejí tak, že nenarušují pozici těžiště.

Protože je Funray už dospělý větroň, pořídil jsem mu na hobbykingu vak, do kterého se krásně vejde. Vak je možné nést jako batoh na zádech, nebo přes rameno, zároveň plní ochrannou funkci, ideální přeprava na svah.

Díky Funrayovi jsem zpátky objevil kouzlo větroně, jeho rychlost a obratnost ve spojení s patřičným jekotem v sestupu ve mě vyvolává pocity nadšení z letu.

Ve službě od července 2018
 
Parametry a výbava: rozpětí 2000mm, délka 1230mm, hmotnost 1790g, plocha křídla 40 dm2, funkce S, V, M, K(2), F(2), baterie LiPo 3S1P 3500mAh anebo 4S1P 2800mAh, Rx FrSky D8R-II plus, motory FOXY G2 C2826-900kV, vrtule sklopka Aeronaut 12x6.5, regulátor FOXY R-65SB, serva 6x KST DS113MG, Vario
 
Funray je v mém hangáru nástupcem Easyglidera Pro. Sháněl jsem něco trošku živějšího a rychlejšího, než je pomalý autobus Easyglider. Chtěl jsem něco, s čím budu moci občasně svahovat, co zvládne termiku a co bude umět i rychle létat. Výrobce Multiplex byl sice preferovaný, ale nikoli podmínkou. Padl jsem na něj více méně náhodou a do dvou týdnů jsem ho měl doma. Můj Funray je z druhé ruky, byl ale ve skvělé kondici a již vybavený.
 
Létá to jako všechno od Multiplexu - způsobně a nezáludně. Křídlo má čtyři serva, skvěle mohu mixovat, co se mi zamane. Mám vyzkoušeno, že se udrží v termice, zvládá akrobacii, se zvoleným pohonem je svižný a stoupá kolmo k obloze. Není pro mě problém, abych na tři minuty motorového letu vydržel 25 minut ve vzduchu. Má velmi široký rozsah rychlostí. Umí se pomaloučku poflakovat po obloze, ale ani střemhlavý let k zemi ho nerozhází a při vybrání skoro vůbec nemává křídly.
 
Technické provedení je na úrovni. Uvítal jsem oplastované náběžky jak na VOP tak na křídlech. Elapor, z něhož je Funray vyroben, je v tomto případě jakoby tužší a hustší. To dává letounu skvělou pevnost. Křídla mají integrované MPX konektory a spojením křídel se propojí i konektory. Zajištění křídel se realizuje v kabině jedním čepem. Výškovka je odnímatelná, usnadňuje to transport. V kabině je spousta prostoru na baterie, ale i na případnou další elektroniku (u mě vario). K pohonu používám buď tříčlánky 3300 nebo 3500mAh, případně i čtyřčlánek 2800mAh, to je pak pěkná jízda směrem k nebesům. Všchny baterie mi vycházejí tak, že nenarušují pozici těžiště.
 
Protože je Funray už dospělý větroň, pořídil jsem mu na hobbykingu vak, do kterého se krásně vejde. Vak je možné nést jako batoh na zádech, nebo přes rameno, zároveň plní ochrannou funkci.
 
Díky Funrayovi jsem zpátky objevil kouzlo větroně.

Fotogalerie