Letový deník 2014

Datum Událost

31.12.2014

Silvestrovskou lítačku jsem absolvoval na sněhu s lyžemi a FunCubem. Rozjařenost přibrzdila jedna rozlámaná vrtule. Jinak vše perfektní. S lyžemi je to úplně o něčem jiném.

27.12.2014

První polétání pod nulou. Vytáhl jsem FunCuba a šlo to skvěle.

24.12.2014

Vánoční letecká akce na letišti se velmi vydařila, přestože jsem v poryvech naměřil až 10,5 m/s. Členů se sešlo požehnaně. EasyGliderem jsem něco nafotil a natočil a nic nerozbil...

20.12.2014

V sobotu jsem vytáhl po čase EasyGlidera. Hodně foukalo a u Easyho jsem si byl nejvíce jist, že to přežije. Dal jsem jednu baterku. Jinak bylo krásně slunečno.

6.-7.12.2014

V sobotu bylo celkem dobré počasí, postupně se vyjasňovalo a foukalo jen malinko. Zase jsem blbě přistál se Zlínem, takže zase vrtule. Prostě ho nesmím tak tahat. Vynahradil mi to ale TwinStar, který mi dost odpustí...naštěstí. V neděli jsem zaskočil jen ke hřbitovu a vylítal dvě baterky ve FunCubu. Nebylo moc času, ale počasí bylo rozumné.

29.-30.11.2014

Oba dny bylo větrno a dost chladno. V sobotu jsem na TwinStarovi ulomil originální motorové lože - škrtnul jsem vrtulí a bylo to. V neděli jsem s opraveným trošku zalétal, myslím, že výměna loží tomu jen prospěla.

22.11.2014

Už je chladno...nebo nejsem zvyklej. Stejně jsem ale docela hezky zalítal s FunCubem. Po posledních několika dnech v mlze jsem si to zase užil.

17.11.2014

Ráno jsem jel na letiště, ale jelikož byla zima a mlhavo, polétal jsem jen se Zlínem. Před setměním jsem vytáhl FunCuba za golfovým hřištěm a provedl průzkum terénu pro potencionální plovákování.

8.-9.11.2014

Na listopad bylo v sobotu nádherné počasí, takže TwinStar a Wildcat si to pěkně užili, akorát Zlín musel bejt zase v opozici, takže jsem ho tahal z hlíny. Opět chyba pilota a podcenění minimální rychlosti...ještěže to není nijak zásadní, oprava nebude náročná. V nedělním ošklivém počasí jsem pro změnu po obědě vytáhl FunCuba. Nouzově jsem přistál v poli, naštěstí to odnesla jen vrtule a předek stroje byl od hlíny. Jinak jsem ale polítal hezky...

1.-2.11.2014

V sobotu byla mlha, takže jsem si jen tak chvilku poletoval FunCubem okolo hlavy, aby příliš nenavlhnul. V neděli jsem šel až odpoledne, ale kvůli nezodpovědnosti spoluletců jsem to, ač natěšen na létání, radši zabalil. Nestojím o to, aby někdo trefil moje auto, anebo, ještě hůř, mě...

28.10.2014

Odpoledne jsem vyrazil na letiště s TwinStarem. Krásně jsem polétal, přestože trošku foukalo a bylo chladno. Chtěl jsem trošku provětrat také Zlína, ale nějak jsem se nechal unést a havaroval jsem. Na ruce, jako vždy... Naštěstí nic vážného, trocha lepidla, kitu a barvy a bude zase jako nový.

25.-26.10.2014

První let Wildcata s novým přijímačem. Je sice jen pro halolety a má malý dosah, ale pro tento stroj dostačující. Zlína jsem vybavil GWS vrtulí 10x6 a myslím, že létá lépe, než na APCčko, takže zatím nechám. Taky míň žere. Každopádně v sobotu mi byla prvně trošku rákoska a bylo dost ošklivo. Zima přichází...V neděli jsem vzal FunCuba a Wildcata. Na FunCubu jsem zkoumal co umí napěťový senzor a pro potešení z rychlosti jsem polítal s Wildcatem. Bylo relativně teplo a hlavně nefoukalo.

18.-19.10.2014

Na tuto dobu nezvykle hezké počasí, takže jsem mohl vyzkoušet telemetrii a usazení antén ve Twinstaru, atakoval jsem 250m výšku. K relaxaci jsem užil FunCuba. V neděli jsem šel až odpoledne, bylo mokro, tak jen chvíli se Zlínem...

11.-12.10.2014

V sobotu bylo ošklivo, v neděli nádherně. Testoval jsem FrSky Tx a Rx, takže spíš než o pohodovém létání to bylo o dolaďování FunCuba, EasyGlidera a TwinStara. Alespoň jsem se pořádně poučil o technologii 2.4GHz.

3.10.2014

V pátek jsem vzal jen FunCuba na podvečerní vyvenčení. V sobotu jsem přibral do party ještě TwinStara. Počasí výborné.

29.9.2014

Navečer jsem vyrazil na letiště se Zlínem a Wildcatem a za bezvětří hezky polétal.

27.-28.9.2014

V den slavnostního setkání na letišti se mi teda moc nedařilo. Nejdřív jsem zapomněl doma podvozek, pak jsem nenabil Mobiusku a nakonec odřel TwinStarovi břicho a uštípl vrtuli. Ještěže se nic nestalo Zlínovi. I tak jsem si ale vcelku hezky zalítal a byl jsem rád, že jsem vyrazil v tom hezkém počasí. V neděli ráno byla mlha jako mlíko, takže jsem to vyřešil večer TwinStarem. Trošku foukalo, ale podvozek jsem už nezapomněl.

24.9.2014

Ráno Zlín, večer FunCub, relaxace je základ...hlavně, když nefouká.

20.9.2014

V sobotu ráno bylo na letišti velmi mlžno, takže jsem pořádně létal až na chalupě, na Bajtlichu. Něco jsem také natočil.

19.9.2014

Ráno jsem vytasil Zlína. Trošku jsem s ním švihnul a polámal mu křídlo, protože příliš kochání škodí...naštěstí to půjde snadno opravit.

15.9.2014

Vpodvečer jsem vyrazil na letiště s EasyGliderem, dvěma baterkami a Mobiuskou. Bylo z toho 35 minut záznamu, 1500 fotek a suprové polétání a pokecání.

13.-14.9.2014

V sobotu jsem vyrazil s TwinStarem a Zlínem. Twinstara jsem povodil s Mobiuskou a fotil a točil. Zlína jsem zase zkoušel po úpravách vyosení a zmenšení úhlu náběhu...ještě zkusím trošku laborovat. V neděli bylo dost ošklivo a tak jsem až navečer vyrazil s Wildcatem a dal dvě baterky.

10.9.2014

Do chladného rána jsem vytáhl Zlína. Nechal jsem pouze vyosení doprava, dolní jsem zrušil...zdá se, že letové vlastnosti se zlepšily. Budu pokračovat menším úhlem náběhu - utopím do trupu odtokovku křídla.

6.-7.9.2014

Možná jeden z posledních opravdu hezkých víkendů jsem protáhnul kus Multiplexí stáje. Twinstar si zvykal na svůj nový podvozek, EasyGlider se provětral v počínající termice a do třetice se Zlín pokusil o nějakou akrobačku. Luxusní počasí...V neděli jsem místo EasyGlidera vytáhl FunCuba a Twinstar se ukázal jako vhodná testovací platforma pro FPV. Opět jsem laboroval se Zlínem, uvidíme, jaký bude výsledek.

4.9.2014

Krásně podvečerně jsem polétal s FunCubem a se Zlínem. Foukalo vcelku decentně.

30.-31.8.2014

Ráno to sice nevypadalo, ale dopoledne bylo jako z pohádky. TwinStar má podvozek, zatím v testovací fázi, vypadá to OK, jen přední noha bude muset být výš. K tomu jsem protáhnul FunCuba...Zato v neděli od rána pršelo. Navečer jsem vytáhl na chvíli Zlína, déle to nešlo...Aspoň jsem ho provětral a znovu sešteloval.

26.8.2014

V podvečer jsem trošku prohnal Wildcata. Poslední let před flashem vysílačky...kdoví, kdy  se dostanu k tomu, abych ho napípal.

23.-24.8.2014

V sobotu ráno bylo na letišti nevlídno, navíc jsem našel chybku na vrtuli, která mi rozvibrovala celýho TwinStara, tudíž záběry kamerou na nic. Poté jsem polétal EasyGliderem na golfovém hřišti, nafotil a natočil nějaký materiál. V neděli ráno dost foukalo, takže jen TwinStar v 6m/s v nárazech se s tím popasoval. 

22.8.2014

Ráno jsem vzal Zlínečka na krátké provětrání. Už je chladno a dole mokro...nehnul se ani lísteček.

19.-20.8.2014

Navečer jsem vyrazil na letiště a dvakrát prohnal TwinStara oblohou...kolega donesl Mobiusku, tak bude i nějaké video...dost foukalo, ale to neva. Ve středu jsem navíc vzal FunCuba a hezky polítal v rozsvíceném stavu. Zase foukalo, ale jenom chvílema

16.-17.8.2014

Váhal jsem, jestli vůbec v tom deštivém a větrném ránu jít na letiště, ale nakonec jsem dobře udělal, že jsem jel. Na Zlínu jsem trošku přizvedl obě křidélka, ale efekt stability v menší rychlosti není takový, jak bych si představoval, takže změna zamítnuta. Na vyblbnutí jsem vzal FunCuba...V neděli taky foukalo, tak jsem trošku pocmrndal s EasyGliderem, druhý let jsem už nedával, funělo nepříjemně.

4.8.2014

Odvážil jsem se vytasit se Zlínem neposedným, na letiště. Trošíčku foukalo, ale nevadí, budu tunit co se týče stability, možná bude i podvozek...

2.-3.8.2014

Vytáhl jsem TwinStara, který má nejen nový pohon, ale i novou povrchovku. Kousek jsem ještě doladil vyosení motorů. Foukalo, ale TwinStarovi to bylo fuk. Jako druhý chod jsem dal EasyGlidera. Anemometrem jsem naměřil až 5m/s a ani to moc neházelo...že bych se konečně naučil lítat? V neděli jsem jednak FunCubem něco nafotil a EasyGliderem pořídil super video.  Počasí bez chybičky, jen trošku foukalo.

30.-31.7.2014

Po práci jsem jen tak odskočil zalétat s EasyGliderem na louku a super :-) Jen ten hmyz....

26.-27.7.2014

Do TwinStara jsem konečně namontoval střídavý pohon. Testoval jsem dvoučlánek a tříčlánek. Na tříčlánek lítá jako utržený ze řetězu, tak jak jsem to chtěl. Jako odpočinek na nervy jsem použil na letišti FunCuba. Počasí vyšlo super. V neděli jsem vyrazil opět s FunCubem a na pocvičení reflexů jsem na letiště vytáhl Wildcata. Trošku bylo pod mrakem, ale jinak super.

19.-20.7.2014

Trénovačka s FunCubem a TwinStarem na letišti...počasí tak skvělé, že jsem ještě před devátou ujel, abych se neusmažil, ale jinak dobrý.

17.7.2014

Před šichtou jsem zase trošku zaplachtil s FunCubem, je to fajn si takhle hezky zpestřit ráno.

16.7.2014

Tak ráno bylo zase Zlínovaté. Tentokrát jsem dal těžiště bezpečně. Finální úprava bude na 10 cm od náběžky, kde si myslím, že je chování optimální. Odpoledne kapku foukalo, ale FunCub s tím neměl větší problém.

15.7.2014

Myslel jsem, že bych ještě trošku pošoupl těžiště Zlína, ale místo toho jsem šoupal čumákem v trávě a pochroumal motorovou přepážku. Už na to prdím, vždyť lítá hezky...

13.7.2014

Suprově jsem polítal na letišti FunCubem a Zlínem. Zase budu kousek posouvat těžiště zpět, tak uvidíme, jak se zadaří. Počasí jako z pohádky.

12.7.2014

U příležitosti výletu do jižních čech jsem zalítal na Třeboňsku. Nafotil a natočil jsem něco EasyGliderem. Počasí bylo luxusní.

11.7.2014

Sice nebylo ráno moc hezky, ale jsem rád, že jsem nakonec vyrazil. Na letišti byl asfalt suchý, jen tráva mokrá, takže jsem dal dva spíše seznamovací lety se Zlínem a jeden relaxační s FunCubem.

7.7.2014

Tak zase jedno ranní polítání se Zlínem a další nouzák, protože regl opět vypíná motor. Podle mě na teplotě. I když baterie byla studená. No, nevadí, již mám v křídle jeden větrací otvor, tak udělám další a silnější regulátor je již na cestě. Sice jsem udělal hvězdu, ale je jen nalomený koneček na výškovce, takže dobrý...

6.7.2014

Wildcat a jeho dvě vylítaný baterky na chalupě jsou živým důkazem toho, že prostě musím všude. Po ránu bylo krásně a ještě jsem polítal s velkým bráškou.

5.7.2014

Sice ráno kapku poprchávalo, ale když už jsem jel na letiště, nechtěl jsem jen tak jet zpátky a tak jsem prohnal Zlína. No a jak jsem ho tak rval oblohou, vysloužil jsem si další nouzák protože mi regl vypnul motor. Nevím, jestli to bylo na teplotě, nebo spíš na vybitou LiPolku, ale spíš to vybití.

4.7.2014

Ou jé, dnes je ten den, kdy Zlín letí jako šíp. Těžiště na 9cm od náběžky a zmenšení dolního vyosení motoru společně s vrtulí 10x6 APC E přineslo svoje ovoce a dal jsem si hezké dvě baterky na ranní louce. Ve stínu byla docela zima, mě to ale hřálo u srdce.

3.7.2014

Ranní polítání jsem absolvoval na louce. Pokračují peripetie s vyvažováním Zlína. Je tak těžký na ocas, že s ním nejde pořádně přistát, staví se na zadní. Lítá ale hezky. Vzal jsem taky FunCuba, přeci jen je potřeba trošku uklidnit nervy.
Večer jsem znovu vyrazil na louku se Zlínem. Těžiště jsem nahrnul dopředu a myslím, že jsem to konečně vychytal, přestává to být boj a začíná to být potěšení.

1.7.2014

Hezky jsem využil podvečerní téměř bezvětří a protáhnul Wildcata. Motorové vibrace jsem utlumil troškou vazelíny. Jako druhý v pořadí nastoupil náš favorizovaný TwinStar a s rozsvícenými pozičkami příjemně prosvětlil smrákající se oblohu.

28.6.2014

Celý víkend prší anebo fouká. V mezičase jsem si odskočil zalétat Zlínečka. Lítá super, ale motor nestojí za nic, vrtule taky a ještě jsem ten motor asi zamordoval, protože vypadl ze synchronizace a od té doby mi nenaskočil. Ale jinej motor je už na cestě.

26.6.2014

Aspoň na chvilku jsem po práci protáhl Wildcata, absťák začíná nabírat většího rozměru. Kupodivu foukalo na louce celkam málo, takže jsem nakonec dobře udělal, že jsem si na lítání našel trochu času. Začíná ale nějak vibrovat motor.

21.6.2014

Furt jenom fouká. Po ránu jsem ale na chvilku musel ven s Grummanem. Docela to šlo, akorát jsem nepřistával až k noze, abych to nerozštípal a musel jsem mu víc nakládat, aby s ním vítr necloumal.

15.-16.6.2014

V neděli ráno bylo kapku větrno, ale to mě nijak neodradilo, navíc hezky svítilo sluníčko. Grummanem jsem vylétal dvě baterky, akorát jsem přistál vždy kus od sebe, takže jsem se musel trošku projít. Radši se projdu, než bych to zase dával dohromady. Večer jsem se rozhodl trošku provětrat také FunCuba. Nabil jsem baterky a s rozsvícenými LEDkami si zalétal v podvečerním šeru na louce.

7.-8.6.2014

Vzhledem k luxusnímu počasí jsem v sobotu vytasil TwinStara a FunCuba a provedl je po obloze na letišti. V neděli jsem pro změnu vytáhl "zrepasovaného" Wildcata a FunCuba. Naučil jsem FunCuba lítat na baterky 2200mAh, takže je teď skoro jedno, jaký mám nabitý pack. Vydržím s ním v rozumném letu 15 minut.

31.5.-1.6.2014

V sobotu odpoledne jem na letišti chytil s  EasyGliderem krásný stoupáček, asi deset minut jsem se v něm hezky povozil. Jinak jsem si pěkně zabrouzdal oblohou, vítr byl cca 4 m/s, na obloze sem tam mrak. V neděli jsem chtěl polétat na louce, ale fest foukalo, takže jsem vyjel odpoledne na letiště a vzal EasyGlidera. Není lepší zábava na nedělní odpoledne, než v krásném počasí zabrouzdat po obloze společně s dospělým větroněm a dvěma velkými brášky.

24.-25.5.2014

Po ránu v sobotu jsem vytáhl zrenovovaného Grummana. Nehnul se ani lísteček, tak jsem jen lehce doladil křidélka a užil si hezkou jednu baterku v nízkých průletech, ale i občasných přemetech. V neděli ráno jsem vyrazil na letiště s FunCubem a TwinStarem. Hezky jsem polítal a pokecal s kolegou, listy se ani nehnuly, krásné sluníčko, prostě pohoda. Po obědě jsem vyrazil znovu, jen nalehko, s TwinStarem. Něco jsem nafotil, docela to ujde, ale vydržel jsem ve vzduchu 40 minut. To hlavně díky tomu, že se mi podařilo najít stoupák, kterej uzvednul i TwinStara. Zakroužil jsem v něm asi 15 minut, úplně bez motoru.

20.5.2014

V podvečer jsem se rozhodl trošku zaplachtit s EasyGliderem. Snažil jsem se najít nějakej stoupáček, ale moc se nezadařilo. I tak jsem ale v téměř bezvětří krásně zabrouzdal oblohou. Až na ty komáry...

10.5.2014

Na to, že mělo foukat to docela šlo, takže jsem v Grummanovi vylítal jednu baterku. Při přistání jsem ale očesal převody v servu křidélka, takže o zábavu je postaráno. Ta tráva je poslední dobou nějaká tvrdá.

5.5.2014

Luxusní odpolední polítáníčko jsem absolvoval s Easy Gliderem. Kamarád nafotil nějaké fotky, vypadá to nadějně. Dokonce se mi podařilo chytit na chvilku jeden docela slušný stoupák - letos prvně. Za odměnu té pohody jsem při přistání očesal převody serva v křidélku, takže už toho mám dost a přijdou tam kovová serva.

1.5.2014

O svátek práce jsem vytáhl FunCuba a TwinStara. Na letišti jsem TwinStarem natočil nějaké záběry, které konečně stojí za sestříhání. Laborování s kamerou na špičce čumáku se vyplatilo a hlavně téměř stál vzduch. Záběry  jsou hezky barevné a nejsou roztřesené. FunCubem jsem uzavřel dnešní pohodové polétání společně s kolegou, který přijel po mě.

30.4.2014

Po práci jsem na chvíli vytáhl Wildcata jako balzám na nervy. V odpoledním mírném větříku jsem na louce u jezera trošku v nízkých průletech postříhal trávu a s klidem v duši odkráčel k domovu.

21.4.2014

V sobotu to nešlo - foukalo. V neděli jsem to zkusil, ale hrůza, málem jsem se netrefil na letiště. Dneska jsem vylétal baterku, ale vítr 6 m/s v nárazech je na Easyho buď moc, nebo mám obě ruce levé :-).

12.4.2014

Pořád jsem přemýšlel jestli bude nebo nebude pršet, ale na letiště jsem nakonec vyrazil. S FunCubem jsem plouživě polétal a při průletech nad letištěm občas roztočil kolečka o asfalt. Kamerkou na EasyGliderovi jsem zase nasbíral pár snímků, snad z té zásoby sestříhám něco, co by mělo být jako "letiště pohledem shora".

11.4.2014

Chvilkové procvičení reflexů po práci s FW-190. Trošku foukalo, ale žádná tragédie.

6.4.2014

FW-190 opraven, natřen a vyzkoušen. Sobotu a neděli jsem polétal jen s Fockem. Za prvé bylo málo času a za druhé jsem se mu chtěl trošku odvděčit za to, jak má se mnou těžký život. Létá zase skvěle.

4.4.2014

Opět jsem udělal nějaké malé úpravy na FW-190, zmenšil vyosení a ztenčil EPP pant na křidélkách. Rozhodl jsem se odpoledne vyzkoušet úpravy. Bohužel jsem se nechal trochu unést manévrovacími schopnostmi stroje a podařilo se mi ho roztříštit. Trup na dva kusy a křídlo taky.

30.3.2014

V mrazivém sobotním ránu jsem se vydal polétat na šibeník. EasyGlider PRO s kamerkou mi natočili pěkné záběry. Druhé kolo jsem odbyl před golfovým hřištěm, kde jsem také něco natočil. Pohodové ranní polítání, balzám na duši. V neděli jsem vyrazil na letiště s FunCubem a TwinStarem. Bylo trošku mlhavo, ale stejně tak jsem něco málo nafotil a natočil.

22.3.2014

Změna je život a tak jsem po sedmé ráno stál na Šibeníku, uprostřed města a poletoval s kamerkou na EasyGliderovi. Modlil jsem se, aby mi to někde nezazlobilo a já to nemusel jít sbírat někam na náměstí, všechno ale dopadlo dobře. Kamera je ale blbě umístěná, takže mi zabírala špičku stroje a ostřila na ní, ostatní objekty jsou tedy trošku mázlé...už jsem jí ještě o kousek zvedl. Logicky tedy musím vychytat počasí a jít to natočit znovu, nejlépe za východu slunce.

9.3.2014

V sobotu jsem jen krátce polétal s Fockem, neměl jsem totiž moc času. V neděli ráno mi plán zkřížila mlha a tak jsem vyrazil až během dopoledne. Původně jsem chtěl natáčet z Hněvína, ale město bylo zahalené v oparu. Nakonec jsem zakotvil u jezera a polétal a něco natočil TwinStarem. Záběry docela ujdou. Výhledově něco sestříhám. Jako třešničku jsem prohnal po obloze Focka.

2.3.2014

S vyměněnou baterkou v kamerce jsem vyrazil na letiště. Rozhodl jsem se, že provětrám Multiplexí stáj a tak jsem zvolil FunCuba a TwinStara. Něco málo jsem natočil oběma letadly, ale bylo mlhavo a tak video není nic moc...alespoň jsem hezky  zakroužil FunCubem okolo hlavy. Budu muset zapracovat na přistáních, od létání s warbirdy jsem ztratil odhad a tak mi nevychází rozpočet.

23.2.2014

V sobotu 22. foukalo a tak jsem testnul jenom FockeWulfa na louce. 23 v neděli jsem ale zajel na letiště, vytáhl jsem FunCuba a FockeWulfa a krásně si polétal. Bohužel jsem u té příležitosti zjistil, že LiPolka v kameře je KO, nedá se nic dělat, budu jí muset vyměnit.

15.2.2014

Předpokládaný vítr mne vyhnal s EasyGliderm, kterého jem zatížil závitovou tyčí ve výztuze. U země to bylo do 2m/s, nahoře asi násobně více, protože jsem strávil ve vzduchu 45 minut  a z baterky moc neubylo, stoupal jsem na motor pouze 4x. Zato jsem letos prvně točil a trošku fotil a taky vyzkoušel svoje nové skládací křeslo.

9.2.2014

Na můj vkus trošku zima, ale jinak dobré polétání. Vítr téměř žádný, Na Wildcatu i na Fockovi jsem vylétal jednu baterku. Trošku jsem i akrobatil.

25.1.2014

Asi jsem se na to měl dneska vykašlat. Vůbec to nevypadalo, ale byl nepříjemnej vítr. Dopadlo to tak, že jsem Fockovi ulomil vrtuli, už druhou za sebou a Wildcatovi jsem pro změnu rozkřápl motorový kryt, protože byl asi zkřehlý mrazem.

11.1.2014

Trošku jsem si byl zařádit na louce, nechtělo se mi až na letiště. Vzhledově upravený Focke Wulf se mi nyní zdá ve vzduchu hezčí. Úpravy nemají vliv na letový projev. Kochací část létání jsem odbyl s Wildcatem. Slunečno a bezvětří.

5.1.2014

Skutečně není ideální startovat s letadlem po větru. jelikož nedodržuji základní poučky, čeká mne lehká oprava Easy Glidera, včetně výměny ulomené sklopky.

1.1.2014

Novoroční polétání na louce u jezera. Jelikož bylo pod mrakem a vlhko odsloužil si první novoroční křest Focek. Alespoň jsem udržel v kondici ty zbytky reflexů, které ještě mám...