Parkzone Grumman F4F Wildcat - Prodán

Parametry : rozpětí : 975 mm, délka : 730 mm, hmotnost : 820g, funkce : S, V, K(2), M, motor : HK Donkey 3007, vrtule : APC 9x6, regulátor : Turnigy Plush 30A, serva : 4x micro Hobbyking, baterie : Turnigy 3S1P 2200mAh, přepracování motorové přepážky, pohodový letový čas 15 minut na jednu baterku, vcelku hodný letoun, který ale moc neodpouští chyby.

Wildcata jsem prostě musel mít. Je to srdcovka a není zase tak často vidět jako jiné letouny. Povedlo se mi jej sehnat bez elektroniky, což bylo na jednu stranu dobře, na druhou to však byl zdroj mých problémů. Původně byl osazen EMAXem 2220/15. Motor měl výkonu dost, ale těžiště v návodu bylo uvedeno značně vepředu, tudíž jsem zatížil předek a při každém přistání jsem ohýbal osku motoru (jen 3mm průměr). Poté jsem na radu jednoho kolegy posunul těžiště vzad do 1/3 křídla a ejhle, ze stíhače se stal beránek. Motor toho začínal mít dost (zejména ložiska) a tak jsem jej vyměnil za stávající Donkey. Nyní konečně létá nezáludně. Ty bílé a černé pruhy, které nejsou moc maketové, jsem tam vyrobil proto, aby byl Wildcat ve vzduchu dobře čitelný. Křídla jsem dodatečně vyztužil uhlíkovou páskou. Havaroval jsem s ním vlastně jen jednou a spíše šlo o trochu tvrdší přistání. Odnesl to motorový kryt. Také jsem musel vyrobit jiný zádový podvozek, protože původní jsem při přistání někde ulomil a ztratil.

Po čase jsem se rozhodl Wildcata trošku oživit. Šlehaným tmelem jsem poopravil ty nejhorší vrypy a promáčkliny v pěně. Dostal taky nový nátěr, podařilo se mi vcelku dobře chytit původní odstín modré barvy, spodek jsem udělal šedý, narozdíl od původní přibližně pískovo-šedé barvy. Vypadá to, že oprava se nijak nedotkla vyvážení. Wildcat dostal také pětikanál od FrSky určený původně pro halolety. Vůbec není znát, že by měl malý dosah, pravdou je, že F4F není určený pro daleké lety.

Originální návod ke stavbě je ke stažení zde.