HobbyKing Bixler ver. 1.1

Parametry : rozpětí : 1400mm, délka : 925mm, plocha 26dm2, váha cca 650g

Použité komponenty : 

Popis

Množství

HK15178 Analog Servo 10g / 1.4kg / 0.09s (EU warehouse) - serva VOP a SOP

2

ZIPPY Compact 1500mAh 3S 25C Lipo Pack (EU warehouse) - akumulátor

1

Hobbyking DC-4S Balance Charger & Cell Checker 30w 2s~4s (EU warehouse) - nabíječka

1

Hobbyking Bixler v1.1 EPO 1400mm (KIT) (EU warehouse) - Bixler

1

D2826-10 1400kv Brushless Motor (EU warehouse) - motor

1

APC Style Propeller 6x4 (2pc) (EU warehouse) - vrtule

1

HK-15339 Micro Analog Servo 7.5g / 0.09sec / 0.8kg (EU warehouse) - serva křidélek

2

Hobbyking SS Series 25-30A ESC (EU warehouse) - regulátor 

1

Prodlužka serva 30 cm

2

Střední vteřiňák + aktivátor

1 + 1

Pár konektorů DEAN-T - aku x regulátor

1

Samolepící suchý zip - přichycení aku, reglu, přijímače

přiměřeně

RC souprava CADET (4-kanál)

1

Samolepící folie nebo skelná páska - olepení hran a trupu

přiměřeně

 

Bixler, nebo taky u nás známější Beta, kterou prodává Daniel Pelikán je stroj pro začátečníky a já jsem ho stavěl a osazoval pro kolegu, který se rozhodl, že si také občas zalétá. Komplet kit a elektroniku jsme pořídili na evropském Hobbykingu, jako RC soupravu jsme zakoupili CADETa ver. 2, který pro nás prozatím dostačuje.

Stavba je skutečně velmi jednoduchá, řekl bych pro začátečníka akorát. Pokud udržíte v ruce vteřiňák a umíte aspoň trošku pájet, je o zábavu na pár odpolední postaráno. Nejdříve se do obou polovin trupu osadí úchyty pro křídla, motorová přepážka, motor, regulátor a serva VOP a SOP. Něco jsem lepil vteřiňákem, něco tavnou pistolí, regulátor a přijímač jsem uchytil na suché zipy, kvůli případné demontáži. Motor je na konektorech bullet 3mm, baterka na DEAN-T. Pak jsem slepil obě poloviny trupu. Je vhodné použít hustý vteřiňák, netvrdne tak rychle. Následovalo přilepení VOP a SOP a propojení táhly se servy. Osazení křídla servy křidélek je jednoduché, zalepil jsem je tavným lepidlem (serva, ne křidélka). K servokabelům je samozřejmě potřeba přidat prodlužky, do přijímače jsou pak obě serva připojena Y kabelem. Obě křídla jsou vsunuta do trupu a zajištěna šroubky.

K použité baterce jsem dovažoval čumák cca 30g závaží. Je velmi vhodné ohlídat jak těžiště, tak i příčné vyvážení, jinak je Bixler špatně řiditelný. Pro jistotu jsem poloviny trupu ve spoji přelepil ještě folií a olepil břicho letounu a náběžky křídel. Výchylky kormidel i křidélek jsem nastavil na co nejmenší. S použitým motorem a vrtulí má tendenci dost ostře stoupat a tak se musí na plyn trošku opatrně. Zato ale klouže vskutku majestátně, takže první zálet jsem šteloval jen odhodem z ruky.

Jako každý začátečník s ním kolega několikrát havaroval. Dle mojí zkušenosti je ale Bixler téměř nerozbitný. Vše jde slepit vteřiňákem, anebo narovnat v horké vodě a přestože jsem nad ním již několikrát zlomil hůl a prohlásil ho za neopravitelný, vždy jsem ho opět "rozchodil". Pro méně zkušeného je samozřejmě vhodné s ním nelétat ve větru, díky váze si s ním vítr dosti hraje.