Petr Flídr - Aquila

Moje první konstrukční poletovadlo mi přinesl Ježíšek. Ony jsou tedy konstrukční jen křídla a ocas, ale i tak z toho mám respekt. Aquila je z druhé ruky, ale to jí nic nebere na eleganci. Původní majitel se k ní choval hezky, jinak by nebyla v tak dobrém stavu.

ve službě od ledna 2015

rozpětí 1500 mm přijímač FrSky D6FR
délka 1050 mm motor Turnigy 3536 1250kv
hmotnost 1350 g vrtule 10x5 APC
plocha křídla 27,6 dm2 regulátor HobbyKing BlueSeries 40A
funkce S, V, M, K(2), LED osvětlení servo 2x HobbyKing 9g, 2x Turnigy 9g MG
baterie LiPo 3S1P 2200 mAh telemetrie FBVS-01

 

Po úvodním osazení a záletu jsem zjistil, že podvozek je vachrlatý a kolečka toho mají plné zuby. Pořídil jsem tedy pěnová, v původní velikosti a místo původní přední nohy jsem prozatím osadil silnější, 3mm, neřiditelnou. Zadní kolečka byla z měkkého drátu, jsou nyní z ocelového 2.5mm. Také dostala Aquila osvětlení LED diodovými pásky a diodami, abych ji v pošmourném počasí hezky viděl, jak je celá bílá, tak mi to občas znesnadňuje orientaci.

Duben 2015 : dostal jsem plné zuby toho, jak Aqulia stále lepila po povrchu a tak dostala nový nástřik. Jelikož jsem nechtěl nic podcenit, komplet jsem vyndal veškerou elektroniku a sundal ocas. Trošku jsem přitom poškodil potah na výškovce, nevadí, přelepím jej zelenou folií, stejně jsem chtěl trošku barvy oživit. Původní bílý lak Aquily jsem smyl acetonem, objevila se drobná poškození trupu, která jsem vykytoval tmelem se skelným vláknem. Vyřezal jsem vlaminovanou motorovou přepážku, posunul ji o 2cm do trupu a vymezil pomocí borovicových hranolků. Přepážku, distanční hranolky i držák přední řiditelné nohy jsem vlepil epoxidovým lepidlem

Celý trup jsem obrousil pod vodou smirkem hrubosti 400, důkladně vypláchl a nechal vyschnout. Barvu jsem stříkal sprejem. Bohužel to moc nekrylo a sem tam steklo, po důkladném proschnutí barvy ale stékance zmizely. Osadil jsem zpět vybavení a zprovoznil řiditelnou přední nohu, kterou jsem spřáhl se servem směrovky. Zabudoval jsem zpět osvětlení a sestrojil uložení baterie. Poslední bylo polepení foliemi a nápisy.

Červenec 2015 : Rozhodl jsem se zadní podvozek udělat z pevnějšího drátu 3.2mm. Aquila při přistání na asfalt tolik neodskakuje. Další drobnou úpravou bylo pojištění kabiny šroubkem. Podařilo se mi jí za letu 2x ztratit a napodruhé jsem jí málem nenašel, bohužel jsem ji nakřápl.


Srpen 2015 : No a je to tady. Rozhodl jsem se potáhnout nově křídla. Nikdy jsem to sice nedělal, ale koupil jsem si žehličku, 2 metry oracoveru v bílé barvě a pustil se do toho. Myslím, že se akce povedla. Hlavním účelem bylo utopit vedení k LEDkám pod potah a opravit sem tam promáčkliny. Nyní je celá Aquila po rekonstrukci a vypadá jako mladá holka. 

Jak létá? Nemá moc ráda boční vítr, pak letí a "vrtí" ocasem jako pes. Na přistání krásně klouže i bez motoru. Má tendenci na malé rychlosti spadnout docela nepříjemně po křídle, takže jí více sluší větší rychlost, než nějaké to poflakování po nebi.

Videogalerie

březen 2015


únor 2015